Kolekcijā "Atdzimšana" gleznotāja Rolanda Dzeņa jaunākie darbi pārliecina ar lakonismu un skaidrību. Pamatkrāsas, no kurām dzimst visas pārējās krāsas, un tēli - visuredzošais skatiens, sieviete, vīrietis, jūra - uzrunā un liek domāt par mītisko pirmssākumu, eksistenciālām situācijām - tapšanu, iznīcību un atdzimšanu. Gleznās atspoguļojas zemapziņas un ķermeņa atmiņas plūsma. Brīžiem izgaismojas autora ceļabiedri fovisti, īpaši Anrī Matiss, un abstrakcionists Pauls Klē.
/Tatjana Krivenkova, gleznotāja./
Rolanda Dzeņa darbi ne vien atsvaidzina digitālās saziņas klišejās iegrimušo cilvēku ikdienu, bet arī profesionālās vizuālās mākslas vidi, kura aizvien vairāk darbojas pēc kultūras menedžmenta un mārketinga principiem. Raugoties uz šīm gleznām, nāk prātā gan līdzības ar Rietumeiropas modernistiem, gan arī šis tas vērtīgs no nesenas Latvijas mākslas vēstures, piemēram, Aijas Zariņas un Jura Putrāma glezniecības. Neraaugoties uz laikmetīgās mākslas establišmentu un neizpatīkot nosacītam salonam, Rolands Dzenis mierīgi iedziļinās sev svarīgās tēmās un uzticas savai kaislīgajai un diezgan brutālajai glezniecības manierei, kurā jaušams gan jūtīgs, atjautīgs prāts, gan akadēmiska skola.
/Ieva Lejasmeijere, mākslas zinātniece./